ورود به حساب کاربری خود

نام كاربري *
رمز عبور *
من را به خاطر داشته باش

ساخت يك حساب كاربري

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده مورد نیاز است.
نام *
نام كاربري *
رمز عبور *
تكرار رمز عبور *
ايميل *
تكرار ايميل *
كپچا *

یک غول خوشمزه

 

 

 

همبرگر تبلیغاتی

 
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


ام بی ای نیوز: علی رغم ظاهر بی رنگ و لعاب آگهی، کلمه خوشمزه حواسم را به سمت چیزی از جنس خوراکی ها می برد و حدس می زنم باید منتظر خوردنی خوشمزه ای باشم.

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


حدسم درست بود. پس از مدتی، آگهی باز می شود و معلوم می شود که عبارت غول خوشمزه بهعطاویچ (فست فود های زنجیره ای) می چسبد. 
اما چرا بازهم خشک و خالی؟!!!
چرا آگهی متن محورِ (این هم دارد تبدیل به آفت می شود که چون قرار است کم بگوییم، پس هیچ چیز جز یک خط ننویسیم. برخی طراحان گرامی به این سبک کار می گویند: مینیمال) غیرخوراکی تحویلم می دهید؟ 
مگر قرار نبود یک غول معرفی کنید؟ غول، عطاویچ است یا عطاویچ، غول دارد؟ یا به واسطه ساندویچ های غول آسایش، غول شده؟
ماجرای تصویر محصولات ممنوع التصویر (مثل سوسیس و کالباس و همبرگر و ...) را می دانم. اما واقعا راهی نبود؟
اگر قرار بود عطاویچ که قبلا هم مشغول فعالیت بوده و به همین دلیل هم، میزان آگاهی از برندش وجود داشته، چرا باید کد شده معرفی شود؟ 

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


این سوال ها را مرور می کردم تا به آگهی این فست فود در یک مجله برخوردم. غول، کشف شد. غول، عطاویچ نیست. اگر هم هست، بایستی دلیلش گفته می شد. غول، برخی از محصولات یا به عبارت درست تر، ساندویچ های بزرگش هستند. در واقع جایگاه سازی بایستی از راه نمایش محصولات بزرگ اتفاق می افتاد. 

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


با رجوع به وب سایتش هم اطلاعتم را کامل می کنم و اتفاقا با منوی بامزه ای هم مواجه می شوم. غول های یکنفره، دونفره، چهار نفره؛ استفاده از گوشت خالص تا 600 گرم، همان چیزی است که ساندویچ را غول کرده. اما چرا در شهر خبری از این حرف ها نبود؟ این که خیلی جالب بود؟ 


دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید

دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


بخاطر قوانین پیچیده و دست و پاگیر تیلیغات، نمی گویم مثل برخی آگهی های BigMac مک دونالد و برگر کینگ بزرگ، می شد واضح تبلیغ کرد (آگهی های بالا)، اما می شد اینقدر بی مزه (آگهی مزه ندارد) هم نبود و مثلا اینجوری (آگهی های پایین) بود.
مطمئنم کسی نفهمید، عطاویچ چرا بر غول بودنش تکیه کرد؟

نمایش اندازه ساندویچ
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


دستمال بزرگ برای ساندویچ بزرگ و آبدار
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


ساندویچ بزرگ، گوشه ی دهان خانم را زخم کرده 
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید


نمایش اندازه ساندویچ و توصیه به دو دست گرفتن آن
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید



ضمنا معلوم نیست کی شاهد اجرای قوانین یکپارچه خواهیم بود؟ در یک کلان شهر، اجازه نمایش یک ساندویچ وجود ندارد. اما در شهرهای شمالی این موضوع خودنمایی می کند.
دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید

 

 

 

 

 

چگونه تیزر تبلیغاتی ساخته میشود

 

 

 

تبلیغاتی

« اول صبح است. پدرخانواده با چند عدد نان و یک بسته وارد می شود. به جزمادر، همه اهل خانواده هنوز کاملاٌ بیدار نشده اند. بسته گشوده می شود، کره... روی میزصبحانه قرارمی گیرد و بقیه اعضاء خانواده به سرعت برای رسیدن به این کالا ازیکدیگر سبقت می گیرند». درانتهای این داستان چندین ثانیه ای همه مشغول خوردن صبحانه با کره... هستند درحالیکه پدرخانواده بی نصیب مانده است.
برای پخش این چند ثانیه تیزر تلویزیونی، چه مراحلی طی می شود؟ چه عواملی در ساخت تیزرهمکاری می کنند؟ سازندگان تیزر چگونه و براساس چه پیش فرض هایی، یک سفارش را به مرحله تولید می رسانند؟نشریه « دانش تبلیغات » به منظورآگاهی خوانندگان محترم، این مسائل را در گزارشی که درپی می آید تقدیم می کند.
دریافت سفارش
صاحبان کالا و خدمات برای ساخت یک تیزر تلویزیونی معمولاً به دو روش عمل می کنند. برخی ازمشتریان تمامی کارهای تبلیغاتی خود را به یک شرکت تبلیغاتی و سازندۀ تیزر واگذارمی کنند و برخی دیگر نیز به شکل موردی و مقطعی، سفارش ساخت می دهند.


درروش واگذاری کامل کارهای تبلیغاتی، ابتدا یک مدیرپروژه برای کارتعیین می شود که دراصطلاح علمی آن به آن Account manager می گویند.
مدیرپروژه، رابط شرکت تبلیغاتی با مشتری و حافظ منافع دو طرف خواهد بود. دراین روش مشتری مبلغی را به عنوان بودجه تبلیغاتی به مدیر پروژه اعلام می کند و او نیز این بودجه را براساس نیازهای مشتری تقسیم می کند به شکلی که تمامی کارهای او را دربربگیرد.برای مثال مدیرپروژه ازجمع بودجه اعلام شده مشتری مبلغی را بابت بیلبورد و تبلیغات محیطی و بخشی را بابت ساخت تیزر درنظرمی گیرد و گاهی ممکن است تمامی این بودجه براساس دیدگاه های مشتری به یک مورد خاص محدود شود.
مرحله تعیین ایده و سناریونویسی
درساخت یک تیزرتلویزیونی، اززمان دریافت سفارش تا تولید، مراحل مختلفی پیش بینی شده است. دراولین مرحله، مدیرپروژه برای رسیدن به یک ایده تبلیغاتی، معمولاً جلساتی را که به آن Storming brain یا « طوفان فکری» می گویند برگزارمی کند. هدف ازاین جلسه، رسیدن به ایده مناسب و مشترک دربارۀ تیزر، براساس نیازها ی مشتری است. دراین جلسه درواقع برنامه تبلیغاتی Campaign طراحی می شود و درآن تمامی افراد صاحب فکر و تخصص حضور دارند و ایده های مختلف بررسی و مناسب ترین آن، انتخاب و شکل می گیرد.
برای مثال وقتی که قراراست برا ی « کره اطلس طلایی» تیزر ساخته شود، درجلسه یادشده بحث می شود که تیزر چه فرمی داشته باشد، رویکرد آن چگونه باشد؟ طنز، شعر، موزیکال یا informative ( اطلاع رسانی) باشد؟ پس ازآن، ایده اولیه شکل می گیرد و مدیرپروژه که به نمایندگی ازطرف مشتری درجلسه حضوردارد، ایدۀ اولیه را تأیید می کند.
پس ازشکل گیری این ایده تبلیغاتی، طرح اولیه واردگروه اجرایی می شود تا به شکل یک سناریو برای تیزر درآید. ازاین پس درجلسات دیگری، درمورد نگارش های مختلف سناریو توافق صورت می گیرد و سناریوهای نهایی درآن جلسات مشخص می شود.
مرحله تولید فنی
زمانی که سناریوی یک تیزرنهایی شد، مرحله تولید فنی آن آغازمی شود. دراین مرحله همه عوامل ساخت یک تیزرازجمله کارگردان، تصویربردار، دکوراتور، گریمور(درصورت نیاز) نورپرداز، ادیتور(مونتاژ کننده فیلم)، آهنگساز و گوینده متن واردکار می شوند. با برگزاری جلساتی، ضمن مشخص شدن زمان تصویربرداری، نیازهای کارگردان به مدیرتدارکات اعلام و تمامی وسایل مورد نیاز مانند وسایل صحنه Access و دکورها تهیه می شود. درپایان نیزبازیگران مورد نظرانتخاب و کارتصویربرداری مطابق برنامه زمان بندی شده، آغاز می شود. روند تصویربرداری به نسبت سناریو می تواند ازچند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد.
پس از پایان کار تصویربرداری، فیلم به بخش مونتاژ منتقل شده و درآن تمامی تصاویرمورد نظر (راش ها) انتخاب و مونتاژمی شوند. دراین مرحله، مونتاژ به معنی تدوین است.
مرحله مونتاژ
درمرحله مونتاژ، برخی کارها به صورت خطی مونتاژمی شوند، یعنی درواقع به صورت روایت تصاویردرکنارهم قرارمی گیرند. برای مثال اطلس طلایی یک داستان دارد و مونتاژ این تیزر یک مونتاژ« روایی» محسوب می شود. یعنی شخصی درآشپزخانه نشسته و درحال خوردن صبحانه است و هرلقمه ای که درست می کند توسط یکی از افراد خانواده ربوده می شود. بنابراین دراینجا مونتاژ درواقع یک داستان را روایت می کند. درشکل دیگری ازمونتاژ، با یک سری تصاویرکه داستان خاصی ندارد روبه رو هستیم.
برای مثال، درتیر مروبوط به تلویزیون پارس، تعدادی تصویر براساس یک سری اطلاعات کنارهم قرارمی گیرند. دراین شکل ازمونتاژ، داستان وجود ندارد بلکه به خصوصیات کالا به صورت واقعی اشاره می شود. به این نوع مونتاژ « غیرروایی» یا informative گفته می شود. پس از مرحلۀ ابتدایی مونتاژ، مرحلهPost Production وجود دارد که درآن تصحیح رنگ، ایجاد جلوه های ویژه و هرکاردیگری برروی تصاویربه منظور کامل شدن نیاز مشتری انجام می شود. سپس تصویر نهایی شده برای ساخت موسیقی به آهنگساز داده می شود و همزمان از گوینده های متن نیز برای خواندن متن دعوت می گردد. انتخاب گویندۀ متن و آهنگساز براساس نوع سفارش دریافتی از مشتری است.
با پایان گرفتن کارساخت آهنگ و متن، مرحله مونتاژ تیزر نهایی شده است.
تأیید فنی تیزر
پس ازآنکه مرحله تولید و مونتاژ پایان یافت، مدیرشرکت تبلیغاتی، تیزرنهایی را از نظرزیبایی، برد تبلیغاتی، تأثیرگذاری و مسائل مختلف بازبینی کرده و نظرمی دهد. دراین مرحله تیزرممکن است اصلاح، تأیید یا رد شود و درصورت وجود نظرات اصلاحی، مجدداً به مراحل قبلی باز می گردد. با انجام این کار، مدیرشرکت تبلیغاتی، تیزرساخته شده را تأیید و آن را برای تصویب نزد مشتری می فرستد و یا از او برای دیدن تیزردعوت می کند. چناچه مشتری خواستار تغییرات و یا اصلاحاتی درتیزر خود باشد، پیشنهادهای او برای اجرا از طریق مدیرپروژه به مدیرتولید داده می شود. با انجام این تغییرات، تیزر به تصویب سفارش دهنده می رسد.
مرحله پخش تیزر
تیزر ساخته شده پس ازتصویب نهایی سفارش دهند، به منظور دریافت مجوز پخش به شورای بازبینی صدا و سیما داده می شود و درصورتی که اصلاح یا تغییراتی برای آن پیش بینی نشود، اداره کل بازرگانی صداو سیما اقدام به صدور مجوز پخش می کند. با دریافت مجوز پخش، با توجه به مسائلی چون نوع کالا و خدمات، مخاطبان کالا، زمان بندی مناسب پخش و نوع شبکه انتخاب و دردفترنمایندگی پذیرش و پخش پیام های بازرگانی صداو سیما نسبت به ذخیره برنامه پخش اقدام می شود.
شرکت تبلیغاتی درمرحله بعدی، به صورت 24 ساعته اقدام به کنترل پخش آگهی های تلویزیونی صدا و سیما می کند تا تیزرآگهی پخش شده را از نظرکیفیت تصویر، صدا، کامل بودن تیزرو زمان پخش، کنترل کرده و با زمان بندی تأیید شده مطابقت می دهد. تمامی این اطلاعات به همراه اطلاعاتی از نحوۀ فعالیت های تبلیغاتی رقبا، به اطلاع سفارش دهنده می رسد.

 

 

 

تخفیف 40% ویژه فیلم صنعتی - تبلیغاتی

 40% تخفیف ویژه فیلم سازی صنعتی و تبلیغاتی 

 تخفیف ویژه گروه دیبا جهت فیلم سازی صنعتی و تبلیغاتی و تیزر تا آخر اردیبهشت ما به مناسبت سال 1393

40 درصد تخفیف جهت فیلم سازی صنعتی و تبلیغاتی و تیزر تبلیغاتی شامل سناریو - فیلمبرداری و ادیت و تحویل 2 هفته ای ----> مبلغ بستگی به زمان فیلمبرداری و نوع سفارش دارد پس از ثبت سفارش مبلغ با تخفیف و بدون تخفیف برای شما محاسبه می شود.

جهت ثبت سفارش کلیک کنید (در قسمت کد تخفیف عبارت : DWFILM را وارد کنید)

تاثیر گذارترین رسانه تبلیغی

 

 

 

ا کنون اجماع خاصی میان پیشکسوتان و متخصصان علم تبلیغات پیرامون تأثیرگذارترین رسانه  تبلیغی به وجود نیامده است. گروهی تلویزیون را مهمترین رسانه تبلیغی معرفی می کنند و برخی روزنامه ها را مفیدتر می دانند. عده ای از رادیو به عنوان بهترین وسیله جذب مشتری نام می برند و گروهی، پوسترو تراکت را ارجح می دانند. آنچه مسلم است توانایی های رسانه های گروهی، آنقدر زیاد است که می توانند جامعه را سریع، به شدت و برای مدت طولانی تحت تأثیر قراردهند. اما اینکه کدام رسانه دراقناع مخاطبان، توانایی بیشتری دارد، هنوز مورد مباحثه است. عده ای معتقدند تلویزیون می توانند انحصار تبلیغات را درسراسر جهان به دست آورد، چرا که از ابزارهای سه گانه دیداری، شنیداری و خواندنی، به بهترین  نحو ممکن استفاده می نماید. بسیار سریع الاثراست و فوق العاده فراگیر برای تحت تأثیر قراردادن افراد، نیاز به سواد مخاطب نداشته و راه های اقناع سازی فوق العاده ای در اختیار دارد. در مقابل، مخالفین اعتقاد دارند پیام تلویزیونی به سرعت نیز فراموش می شود. بنابراین تأثیر مداوم و درازمدت ندارد.


برابری تقریبی رادیو با تلویزیون

سازندگان محصولات، مبالغ زیادی هزینه می کنند تا ما را برای خرید محصولاتی که آنها تولیدکرده اند،قانع کنند. نفوذ آشکارتر ازاین امکان ندارد. تأثیر تصاویر تلویزیونی بسیار زیاد و غیرقابل انکار است. چنانچه هرانسانی درروز پنج ساعت تلویزیون نگاه کند، هرهفته حدود سی و پنج ساعت از عمر خود را با تلویزیون می گذراند و به طور متوسط دو هزارو یکصد آگهی را درهفته می بیند. چنانچه از هرصد مورد آگهی فقط یک مورد آن اثرگذار باشد، حداقل بیست و یک آگهی باعث جذب مصرف کننده می شود. آیا وسیله ای تأثیرگذاتر از تلویزیون سراغ دارید؟

درکنار تلویزیون، رادیو نیز قابلیت تأثیرگذاری بسیاری دارد وبه جز درموارد خاص، همان قدرتی را که تلویزیون از آن بهره می برد، به نمایش می گذارد. به نظر برخی، به استثناء مواردی که تنها با دیدن می توان پیام را منتقل نمود، رادیو از قابلیت های بیشتری نسبت به تلویزیون برخوردار است که مهمترین آن را درعدم دقت و تمرکز لازم جهت انتقال پیام به مخاطب می دانند. یعنی مخاطب درحال رانندگی ویا انجام امور روزانه، بدون نیاز به تماشا کردن، می تواند از رادیو به بهترین نحو استفاده نماید. ضمن آن که رادیو می تواند بدون نیاز  قطعی به برق، احتیاج مصرف کنندگان را برآورده سازد.

سیر انتقال پیام در رادیو( همانگونه که ذکر شد به غیر از برخی استثناها) دقیقاً به اندازه تلویزیون است و دربیش از 73/98 درصد، تمام مطالب تلویزیون را می توان از طریق رادیو منتقل نمود.

شاید اولین سخنرانی تبلیغاتی و یا آگهی پخش شده از رادیو را بتوان به « مارکونی»  نسبت داد چراکه چندی بعداز آنکه رادیو توسط این دانشمند ایتالیایی اختراع شد، خود او طی خطابه ای به مردم گفت:« دیگر دوران ناآگاهی و بی اطلاعی به پایان رسید. ازاین پس همه می توانند برای اطلاع از وقایع و رویدادهای مهم جهان، به مغازه آقای « فابریتسو» رفته و با خرید یک دستگاه رادیو، با جهان همراه شوند.»

 

ماندگاری پیام مطبوعات

و اما سومین رسانه ای که تبلیغات، نسبت به تأثیرگذاری آن اطمینان بیشتری داشته و بیش از پیش مورد استقبال عمومی واقع می شود، مطبوعات است. تاریخ مطبوعات ثابت می کند که این صنعت همیشه توانسته خود را بانیازهای خوانندگان  هماهنگ سازد. دگرگونی های بنیادین درمورد ساختار، محتوا و شکل مطبوعات، بهترین نشانگر ادامه این راه است.

کثرت مطبوعات، یکی از موارد برتری آن نسبت به رادیو و تلویزیون است که طبعاً تعداد فرستنده های بسیار محدودتری دارند. برآورد شده که میزان پخش نیم ساعت مطلب از رادیو، برابر با نصف صفحه مطلب روزنامه های معمولی است. ترتیب وتنظیم برنامه های رادیویی یا تلویزیون، به طورکلی محدودتر از صفحه پردازی و تنظیم مطالب روزنامه است. درحالی که یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی را، به مراتب سریع ترو آسانتر از چاپ یک روزنامه می توان پخش کرد. به عبارت دیگر ارزش زمان برای مطبوعات و رقبای دیرینه اش یکسان نیست. اما شاید بزرگترین رجحان روزنامه نسبت به رادیو و تلویزیون این است که وقتی مطلبی درروزنامه و تلویزیون، مطلبی که پخش شد دریک زمان، همه جا گسترده می شود ولی بعد به صورت قرارو ناپایدار می گریزد.

درمورد وجوه اشتراک رادیو و تلویزیون با مطبوعات می توان گفت که دربسیاری از موارد، مطالب آنها با هم قابل مقایسه است. هدف هردو، خبررسانی و افزایش آگاهی های جامعه است، هرچند مصرف و کاربرد آنها، با یکدیگر تفاوت داشته و تأثیر آنها برمخاطبین یکسان نیست.

مطالعه مطبوعات کاری فردی و سرگرم کننده است. کسی کهروزنامه ای را برای مطالعه به دست می گیرد، مطالب مورد نیاز خود را برمی گزیند و فرصت تفکر و انتقاد دارد و هرکس نیز به شیوه و عادت خاص خود، روزنامه می خواند. اما در مورد رادیو و تلویزیون چنین نیست. استفاده از آنها می تاند گروهی باشد و یا در هنگام اشتغال به کار دیگری، از آنها نیز استفاده نمود. تماشای تلویزیون درکانون خانواده است و مانع هر نوع فعالیت دیگری می شود و بیننده منفعلانه و بدون داشتن امکان انتخاب یا تفکر هرچه را بر صفحه تلویزیون می بیند، می پذیرد.

حجم آگهی در مطبوعات

روابط صاحبان آگهی و نمایندگان آنها یعنی آژانس های تبلیغاتی با مطبوعات، رابطه پیچیده ای است که برنوعی دوگانگی استوار است. از نظر خواننده، ارزش روزنامه متکی به محتوای تحریریه آن است، ولی برای صاحب آگهی فقط کیفیت گروهی که روزنامه را می خوانند، اهمیت دارد. به همین دلیل مطبوعات ناگزیرند میان دو گروه متضاد مشتری خود، یعنی اگهی دهنده و خواننده، توازن برقرار کنند تا بدین ترتیب نه خوانندگان خود را از دست بدهند و نه کمک مالی صاحبان آگهی محروم شوند.

اصولاً حجم آگهی در مطبوعات به زمان و روزهای هفته بستگی دارد. روزهای آخر هفته مقدار آگهی ها کمتر است و از آن مهم تر فصل های سال است که برکیفیت و کمیت آگهی ها تأثیر می گذارد.

یکی از موارد رقابت میان مطبوعات با رادیو و تلویزیون، مربوط به آگهی هایی است که جنبه ملی دارد. گروهی از مخاطبین معتقدند چاپ آگهی در مطبوعات مؤثرتر از آگهی در رادیو و تلویزیون است و خواننده مطبوعات، بهتر مفاهیم پیام را درک می کند.

از عوامل مهم ارائه آگهی به مطبوعات، تیراژ، خط مشی، قطع، محتوا، موقعیت جغرافیایی و مکان توزیع است، که این موارد برای رادیو و تلویزیون وجود ندارد. آگهی همانگونه که عنصر حیاتی ادامه فعالیت مطبوعات است، به همان نسبت نیز می تواند به نقطه ضعف آنها تبدیل شود، چرا که هر چقدر وابستگی نشریه ای به این منبع درآمد بیشتر باشد، آسیب پذیرتر خواهد بود.

از دیگر تمایزات مطبوعات با رادیو و تلویزیون تأثیرگذاری تبلیغات برظاهر مطبوعات است. افزایش تعداد صفحات، یکی از نخستین موارد تأثیرگذاری است، درحالی که تبلیغات هیچ گونه تغییری در ظاهر رادیو و تلویزیون به وجود نمی آورد.

یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات در مطبوعات، جلب توجه و جذب مخاطب و خریدار بیشتر است. درحالی که رادیو و تلویزیون نیازی به استفاده از چنین اهرمی ندارند. به طور کلی می توان گفت که نقش آگهی در زمینه توصعه اطلاعات اقتصادی، به اندازه نقش تبلیغات درسیاست، مهم و تأثیرگذار است.

آتش بس اعلام نشده برای بیلبورد اما جدیدترین شیوه جذب مخاطب که نسبت به سایر روش های تبلیغاتی فوق، ازگستردگی و تأثیرپذیری بسیار کمتری برخوردار بوده، بیلبورد است.

از ابتدای ورود سینما به جهان صنعت و همگام با رشد آن، استفاده از تابلو نقاشی های بزرگ آغاز گردید، هرچند ملاک استفاده از آن تابلوها، تبلیغتات نبود بلکه معرفی فیلم بود، چرا که بسیاری از مردم از این که درسالنی تاریک بنشینند، وحشت داشتند. اما به نظر می رسد اولین مورد ثبت استفاده از تابلوهای بزرگ تبلیغاتی، به اواسط جنگ جهانی، هیتلر برای جذب هر چه بیشتر نیروهای نظامی، به مدیر تبلیغاتی خود« گوبلز» دستور داد حدود یکصد تابلو نقاشی، از صحنه های مهیج نبر د آلمان با سایرکشورها ترسیم شود که نشان می دهد پای سربازان آلمانی روی سینه نیروهای دشمن قرار دارد و آنها دست های خود را بالا برده و ابراز شادمانی می کنند. زیرا این تابلوها با حروف بسیار درشت نوشته شده بود: « آلمانی، یعنی برتری». این اقدام تبلیغاتی طی یک هفته حدود دویست هزار داوطلب را درصف اعزام به جبهه قرارداد.

از آن تاریخ به بعد، کیفیت و کمیت استفاده از تبلیغات محیطی تغییرات بسیار زیادی یافت، به گونه ای که تحولات اساسی و قابل توجه آن موجب گردید تا به عنوان رسانه ای تبلیغاتی مورد استفاده قرارگیرد.

هجوم تابلوهای تبلیغاتی به معابر، از سال 1949 آغاز و درهمین سال نیز به بیلبورد شهرت یافت. دراین سال، شرکت های بزرگ و معتبر با ترسیم تابلوهای زیبا و چشم نواز، مطالب خود را منتقل نموده و به جذب مخاطب پرداختند.  هنگامی که این تابلوها در بزرگراه های آمریکا نصب شده آمار تصادفات به شدت افزایش یافت، به گونه ای که « آیزنهاور» رئیس جمهور وقت آمریکا، هنگامی که دریافت این تابلوها تصادفات وحشتناک جاده از را تا سه برابر افزاش داده اند، گفت:« من مخالف بیلبوردهایی هستم که مناظر طبیعی را خراب می کنند، اما نمی دانم دراین مورد چه کار می توانم انجام بدهم. در کالیفرنیا اگرکسی پوست شکلات خود را از ماشین به بیرون پرتاب کند، پنجاه دلار جریمه می شود، اما وقتی کسی یک بیلبورد را در چشم انداز یک بزرگراه می کارد، جایزه هم می گیرد.»

درمقابل گروه مخالفان، طرفداران بیلبورد نیز بیکار ننشستد. آنها با زیرکی تمام، بسیاری از قانون گذاران مخالف با بیلبورد را با دادن فضای خالی و رایگان به آنان، بخصوص در دوران انتخابات، مدیون خود نمودند. اولین صید تبلیغگران قدرتمند،اداره دارایی آمریکا بود که با دریافت چهار هزار بیلبورد رایگان درسراسرآمریکا، مردم را به پرداخت مالیات و ارائه گزارش صحیح مالیاتی ترغیب نمود. این ابتکار موجب شد کفه ترازو، اندک اندک به طور تساوی نیروهای موافق و مخالف، توازن یابد. پس از آنکه درسال 1961 دولت کبک درکانادا صدها نفر را فرستاد تا بیلبوردها را با تبر خراب کنند، تا سال 1963 که همان دولت دو هزار و یکصد بیلبورد رایگان از صاحبان تبلیغات دریافت نمود، وقایع بسیاری اتفاق افتاد که نهایتاً به سود بیلبورد تمام شد.

بیلبورد درکشور ما قدمتی بیش از تلویزیون دارد. هنگامی که دریکی از سفرهای ناصرالدین شاه به فرنگ، وی قصد عبور از مرز را داشت، تابلوی بزرگی نظر راننده او را جلب نمود. برروی این تابلو، که در مقابل قهوه خانه بین راهی قرارداشت، نوشته بو: « چایی و قلیان ما، خستگی راه را از شما می گیرد. بفرمایید داخل.»

از آن زمان تا کنون واکنش های متفاوت و بعضاً متضادی نسبت به نصب بیلبوردها در معابر، از جانب مردم و مسئولین بروز نمود، تا جایی که در برخی از موارد، شاهد تخریب بسیاری از بیلبوردهایی بودیم که درمعرض دید مردم قرارداشت.

اما به نظر می رسد سهم تقریباً دو درصدی بیلبورد از تبلیغات، چنان مؤثر نباشد که ذهن مسئولین یا مخاطبان  را مکدر نموده و درگیرکند. به همین سبب بسیاری از مخالفین، آتش بسی اعلام نشده را آغاز نمودند که تا کنون ادامه دارد.

 

 

 

چرا گروه دیبا را انتخاب کنیم :

  • بهره گیری از تیم های متخصص
  • نگاه زیبا شناسانه و هنری به امر تبلیغات
  • توجه ویژه به رضایت مشتری در ارائه خدمات
  • بهره گیری از امکانات پیشرفته
  • تعهد در تحویل کار در موعد مقرر

ادامه...

چگونه پروژه درخواست کنیم ؟

شما میتوانید پس از ایجاد حساب کاربری در سایت دیبا ، به (بخش کاربران) رفته و در قسمت (درخواست پروژه جدید) فرم مربوطه را پر نمایید و در طول مدت 24 ساعت آینده با شما تماس گرفته میشود و در صورت نیاز با شما قرارداد منعقد می گردد.

 

ایجاد حساب کاربری