ورود به حساب کاربری خود

نام كاربري *
رمز عبور *
من را به خاطر داشته باش

ساخت يك حساب كاربري

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده مورد نیاز است.
نام *
نام كاربري *
رمز عبور *
تكرار رمز عبور *
ايميل *
تكرار ايميل *
كپچا *

تبلیغات غیر خلاق

 


این روزها شاید بسیاری از شما از طریق رسانه‌های محیطی، مکتوب، تلویزیون و... شاهد اکران و نمایش تبلیغات سطحی و خسته‌کننده در شکل وسیع هستید، به عنوان یک مخاطب گاهی تحت بمباران پیام‌هایی قرار داریم که محتوای آن‌ها انواع کالا و خدماتی است که حتی موضوع برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی و آموزشی را تحت تاثیر قرار داده است.
گاهی ساختار و شکل این پبام‌ها مخاطبان خود را در برابر رسانه مورد نظر میخکوب کرده و با لطافتی که برگرفته از شناخت کامل اوست پیام مورد نظر را بازگو می‌کنند و تاثیر مناسبی هم دارند. اما در مقابل با مورادی نیز مواجه هستیم که البته تعداد آن‌ها نیز کم نیست، محتوایی خام و ناپخته را در سطحی بسیار پایین عرضه می‌کند.
این رویکرد نشانه ضعف سازندگان کمپین‌هاست و عدم شناخت آن‌ها از مخاطبانی که امروزه نسبت به پیام‌هایی که دریافت می‌کنند واکنش نشان داده و رفتار مصرفی و اجتماعی خود را با آن منطبق می‌سازند و به عبارتی نقش تعاملی دارند. 

بسیاری از صاحب‌نظران علوم ارتباطات در سال‌های اخیر، بر تاثیر و نقش مخاطب آگاه و تعامل‌گر در فراگرد ارتباطی تاکید دارند یعنی معتقدند، زمانی ارتباط موثر و مفید اتفاق می‌افتد که فرستنده با گیرنده پیام در تعامل بوده و نقش مخاطب در بازخوردهایی که از او در جریان ارسال و دریافت پیام ملاحظه می‌شود اهمیت بسزایی در انتقال مفهوم و درک و پذیرش مخاطب ایفا می‌نماید.

این موضوع یکی از مواردی است که صاحب‌نظران و منتقدان، نسبت به تبلیغات غیرحرفه‌ای و غیرخلاق که این روزها با عناوین مختلف نظیر کباب‌پز، کفش ورزشی، دستگاه دراز و نشست برای لاغر شدن و ... با درج قیمت به شکلی که فقط قصد فروش وجود دارد، تاکید دارند.

نواب قزلباش کارشناس امور تبلیغات، یکی از کسانی است که در این رابطه اظهار نظر کرده و ضمن اعلام مطالب فوق، می‌افزاید: این روزها شاهد شرکت‌هایی هستیم که مثل قارچ روییده‌اند و تعریف مشخصی نیز از فعالیت‌های تبلیغاتی که انجام می‌دهند ندارند.
به عبارتی باید گفت: در شکل گیری وضع موجود، سه عامل در کنار هم سهیم می‌باشند، اول سفارش دهنده یا مشتریان که همان صاحبان کالا و خدمات هستند، دوم مخاطب و گیرندگان پیام و سوم سفارش گیرندگان و سازندگان پیام‌ها هستند. 

به نظر من نقش گروه سوم یعنی شرکت‌های تبلیغاتی در این جریان بسیار تاثیرگذار است چرا که صاحبان کالا و خدمات عموماً طیفی را تشکیل می‌دهند که کمتر از دانش و تکنیک‌های تبلیغاتی بهره‌مند هستند و به سراغ شرکت‌ها می‌آیند تا تبلیغ موثری برای محصول خود داشته باشند.
البته هزینه‌ای که آن‌ها بابت یک کمپین مبتنی بر استراتژی و پژوهش محور پرداخت می‌نمایند با هزینه‌ای که برای یک تبلیغ سطح پایین کپی‌برداری شده از نمونه‌های خارجی متحمل می‌شوند یکسان است، پس سازندگان و مجریان، نقش مهمی در به وجود آمدن وضع موجود و ظهور سطحی گرایی و تبلیغات غیرخلاق در صنعت تبلیغات بر عهده دارند.
شاید یکی از محوری‌ترین موضوعاتی که در رابطه با یک کمپین خلاق بتوان به آن اشاره کرد ارزش و اعتباری است که در ساخت یک کمپین موفق برای مخاطبان ملحوظ می‌شود. 

برخی از آژانس‌ها با تعیین استراتژی یک کمپین را مرحله به مرحله پیش می‌برند و در این مسیر ابتدا طیف مخاطبان مورد نظر را انتخاب کرده و براساس نیاز و تقاضای آن دست به طراحی و ساخت تبلیغ مورد نظر می‌زنند و او را با خود همراه می‌سازند و به موضوعاتی نظیر مسوولیت اجتماعی، آموزش شهروندی و ... نیز پرداخته می‌شود و مخاطب حس می‌کند به جز تبلیغ برای فروش در نزد صاحبان برند، موضوعات مهم دیگری نیز مطرح است و نوعی آموزش نیز در جریان تبلیغ صورت می‌گیرد و در پایان راه این مخاطب است که آزادانه و با احساسی که نسبت به برند برایش ایجاد شده، انتخاب می‌کند.

در واقع در این شکل از تبلیغ، مخاطب فعال ساخته می‌شود که دائم در تعامل با سازندگان است و آگاهانه دست به انتخاب و گزینش و در نهایت وفادارانه همراه برند مورد نظر می‌شود.
اما در مقابل تبلیغات غیرخلاق که ما به‌خصوص در مورد برخی بانک‌ها و بیمه‌ها در جامعه شاهد آن هستیم، همه افراد جامعه را در پروژه‌های تبلیغاتی مخاطب خود فرض می‌کنند و پیامی که ساخته می‌شود برای همه افراد و به یک شکل و محتوایی در سطح ملی (مناسب برای هم مردم) اکران می‌گردد. بی‌آنکه سبک زندگی، رفتار اجتماعی و اقتصادی مخاطب مدنظر قرار داده شود و نتیجه آن تبلیغات بی‌تاثیر و خسته‌کننده‌ای است که مخاطب یا از دیدن آن خودداری کرده و یا کانال تلویزیون خود را عوض می‌کند.

نواب قزلباش با تاکید بر اینکه تبلیغات تجاری یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موضوعات در جوامع امروزی است می‌گوید: اینگونه تبلیغات غیرخلاق به‌خاطر رویکرد فرمایشی و از بالا به پایین مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و رفتار مصرف و مشارکت مخاطب را تعیین کرده و زندگی فردی و اجتماعی او را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
در این میان مخاطب آگاه نیز وقتی در تبلیغات غیر کارشناسی و سطحی احساس می‌کند به او توهین شده و مورد بی‌احترامی از سوی صاحبان کالا و سازندگان تبلیغ واقع شده، آن کالا و یا خدمات را برای همیشه کنار می‌گذارد.
به عنوان نمونه وقتی به مخاطب می‌گویی با خرید یک قوطی رب گوجه فرنگی میلیونر می‌شوی، مخاطب آگاه با درکی که تحولات علمی و تکنولوژی خود صنعت تبلیغات برایش ایجاد کرده، این محتوا و شکل سطحی را نمی‌پسندد و به‌خاطر توهینی که به او شده آن برند را کنار می‌گذارد.

وی در ادامه می‌گوید: شاید راهکاری که بتوان برای برون رفت از وضعیت فعلی پیشنهاد کرد، وجود کمیته‌ای در مراجع تصمیم‌سازی برای تعیین و مشخص کردن ویژگی‌های یک تبلیغ براساس اصول علمی باشد.

جعفر فیض الهی عضو انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی نیز در این رابطه معتقد است: در برخی دستگاه‌های دولتی بیشتر شاهد بروز چنین مواردی هستیم چرا که به دلایل متعددی نظیر جابجایی‌ها و عزل و نسب‌های متعدد مدیران، یک مدیر کمپینی که از سوی آژانس‌های معتبر و خلاق بر مبنای استراتژی دریافت داشته تا پایان اجرا نمی‌کند و از سویی وجود رانت‌ها در عرصه تبلیغات نیز باعث شده کارهای سطح پایین فقط ساخته و پرداخته و اکران شوند، برای اینکه گفته شود تبلیغ انجام دادیم و به این ترتیب گروهی ذی‌نفع نیز در جریان چنین تبلیغاتی قرار می‌گیرند و اصولاً به نتیجه آن نیز توجهی ندارند. 

این طیف از گروه‌ها حتی حاضر نیستند در دوره‌های آموزشی که برگزار می‌شود شرکت کنند و سطح دانش و توانایی خود را ارتقا دهند، به دلیل اینکه نیاز و تقاضای این کار وجود ندارد. وقتی یک کار غیراصولی و تبلیغ غیرخلاق خریدار دارد اصولاً توجیهی نسبت به اینکه کار بهتر انجام شود برای عده‌ای وجود ندارد و باز هم شاهد شکل‌گیری و نمایش تبلیغات غیرحرفه‌ای و به دو راز خلاقیت خواهیم بود.

 

 

 

بهترین آگهی خودرو در سال 2013

 


مراسم برترين آگهي‌هاي تبليغاتي خودرو در سال 2014 اخيرا در نمايشگاه بين‌المللي خودروي آمريكاي شمالي در دیترويت برگزار شد و هوندا بهترين جوايز را در دو گروه تبليغات ويديويي تلويزيوني و آنلاين به دست آورد.
فيات در شاخه تبليغات چاپي و هيونداي در تعاملي رتبه اول را به دست آورده و بي ام دبليو و تويوتا جايزه را در حوزه تبليغات تجربي با هم تقسيم كردند.
در زير به آگهي‌هاي تبليغاتي هوندا نگاهي مي‌اندازيم:

برنده: هوندا، نام آگهي تبليغاتي: "دست‌ها"، آژانس تبليغاتي Wieden + Kennedy، لندن


 

جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد:

 دغدغه: جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد

 
در تابستان امسال تا الان، آگهی های رقابتی مختلفی را دیده ام. مثل آگهی آبمیوه ها، بستنی ها و همچنین اپراتورهای تلفن همراه.
رویکرد دو آگهی تلویزیونی از دو اپراتور همراه اول و ایرانسل برایم جالب بود. هردو، روی جایزه ای که ارائه می کردند، تاکید کرده اند و آگهی هایشان، برپایه آن ساخته شده اند. 

 


آگهی همراه اول، بر این خدمت تاکید دارد:
" تابستان امسال با فعالسازی هر سیم کارت (اعتباری و یا دائمی) می توانید در قرعه کشی بزرگ همراه اول شرکت نموده و هر هفته برنده ی یک دستگاه خودروی نیسان قشقایی High و ۵۰۰ بسته مکالمه داخل شبکه همراه اول (حاوی ۴۰۰ دقیقه مکالمه قابل استفاده در دو ماه) باشید."
به نقل از یکی از صفحات سایت همراه اول
در این آگهی، آماده کردن فضای نگهداری (پارکینگ) خودروی قشقایی، به تصویر کشیده شده.

 


آگهی ایرانسل هم خدمت زیر را معرفی می کند:
"هموطنان عزیزی که از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به خرید و فعال سازی سیم کارت اعتباری ایرانسل نموده و سیم کارت خود را تا پایان شهریور ۹۲ حداقل ۱۰۰,۰۰۰ ریال شارژ نمایند، شانس برنده شدن یک دستگاه خودروی بی.ام.و Z4 را خواهند داشت."
به نقل از یکی از صفحات سایت ایرانسل
در این آگهی، آماده کردن جاسوییچی خودرو بی.ام.و Z4، به تصویر کشیده شده.


از نکات جالب توجه اینکه: 
* در هر دو آگهی تلویزیونی، افرادی که به نظر می آید، مخاطب این آگهی ها هستند، به تصویر کشیده شده اند.
* در آگهی های محیطی (فارغ از تحلیلِ دیزاینِ گرافیک شان)، هردو از المانهای خودرو، سیم کارت و دو نفر که در حال خوشحالی کردن هستند، استفاده شده است.

دغدغه: جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد

دغدغه: جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد

* در آگهی محیطیِ همراه اول، شعار تبلیغاتی را نیافتم، اما به جای آن، عبارت "هر هفته یک خودرو قشقایی" دیده می شود.


دغدغه: جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد

دغدغه: جایزه هایی که تبلیغشان ساخته شد

* در آگهی محیطیِ ایرانسل، شعار "شاید ماشین بعدی شما باشد! بی.ام.و Z4" دیده می شود.

تخفیفات ویژه گروه دیبا - طراحی سایت


تخفیف ویژه گروه دیبا جهت طراحی سایت داینامیک تا آخر تیر ماه به مناسبت نیمه شعبان 

50 درصد تخفیف جهت طراحی سایت داینامیک به همراه پنل مدیریت و 3 ماه پشتیبانی ----> به مبلغ چهارصد و پنجاه هزارتومان

جهت ثبت سفارش کلیک کنید (در قسمت کد تخفیف عبارت : DWSITE را وارد کنید)

جهت مشاهده نمونه کار ما کلیک کنید 

 

چرا گروه دیبا را انتخاب کنیم :

  • بهره گیری از تیم های متخصص
  • نگاه زیبا شناسانه و هنری به امر تبلیغات
  • توجه ویژه به رضایت مشتری در ارائه خدمات
  • بهره گیری از امکانات پیشرفته
  • تعهد در تحویل کار در موعد مقرر

ادامه...

چگونه پروژه درخواست کنیم ؟

شما میتوانید پس از ایجاد حساب کاربری در سایت دیبا ، به (بخش کاربران) رفته و در قسمت (درخواست پروژه جدید) فرم مربوطه را پر نمایید و در طول مدت 24 ساعت آینده با شما تماس گرفته میشود و در صورت نیاز با شما قرارداد منعقد می گردد.

 

ایجاد حساب کاربری