ورود به حساب کاربری خود

نام كاربري *
رمز عبور *
من را به خاطر داشته باش

ساخت يك حساب كاربري

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده مورد نیاز است.
نام *
نام كاربري *
رمز عبور *
تكرار رمز عبور *
ايميل *
تكرار ايميل *
كپچا *

بررسی شعارهای تبلیغاتی بانکهای ایرانی

 

 

 

 

موفقیت یکی از عناصر مهم در معرفی و برندسازی شرکتها و سازمانها، شعارهای تبلیغاتی آنهاست. شعار تبلیغاتی بیانگر جهت گیری استراتژیک و ارزشهای بنیادین مورد ادعای سازمانها است. گفتم مورد ادعا چون این ارزشها و رویکردها باید در عمل اثبات شود و صرفا با گنجاندن مفاهیم ارزشی در شعارهای تبلیغاتی، تمایزی ایجاد نخواهد شد. (به عمل کار برآید، به سخن دانی نیست).
با این وجود شعار تبلیغاتی با روشن کردن مسیر پیش روی شرکتها و سازمانها، کمک زیادی به جایگاه سازی و متمایز سازی کالاها و خدمات آنها می کند. به شرط آنکه هوشمندانه و آگاهانه انتخاب شوند.
وقتی به شعارهای تبلیغاتی شرکتها و موسسات ایرانی نگاه میکنیم، مشاهده میشود که شعارهای تبلیغاتی اکثر آنها عملا هیچ نقش تاثیرگذاری در متمایز سازی و تبیین ارزشها و استراتژیهای کلان ایفا نمی کنند. شعار تبلیغاتی برخی از این موسسات صرفا به بیان واجبات و بدیهیات می پردازند. در این شعارها آنچه لازم و باید است مطرح شده و طبیعتاً چنین شعارهایی نمی توانند مبنای درستی برای جایگاه سازی و متمایز سازی باشد.
این نقیصه به ویژه در صنعت بانکداری ما مشهود است. به شعارهای تبلیغاتی بانکهای زیر توجه کنید.
بانک رفاه، بانک همه
بانک ملت، بانک شما
بانک صادرات، در خدمت همه
بانک کشاورزی، بانک همه مردم ایران
پارسیان، بانک ایرانیان
تمام شعارهای فوق تاکید بر این دارند که خدمات این بانکها فراگیر است و همه مردم ایران می توانند از خدمات این بانکها استفاده کنند. اما آیا این ویژگی تمایز ارزشمندی برای یک بانک محسوب میشود برای مشتریان خدمات بانکی چه مواردی اهمیت بیشتری دارد چه ویژگیهایی ارزش خدمات یک بانک را برای مشتریان ارتقا می دهد آن موارد در کجای شعار تبلیغاتی بانکهای فوق گنجانده شده است 
نقیصه اشاره شده در شعار تبلیغاتی بیمه معلم نیز وجود داشت: بیمه معلم، بیمه همه ایرانیان
به نظر می رسد انتخاب نامهای خاص و محدود دلیل اصلی استفاده از شعارهای این چنینی است. وقتی این شرکت بیمه نام معلم را بر میگزیند نگران از دست دادن اقشار دیگر جامعه می شود و به ناچار با شعار تبلیغاتی که سعی در فراگیر کردن استفاده از خدمات این شرکت دارد می کوشد نقیصه انتخاب نام را جبران کند. اما غافل از اینکه با اینکار فرصت بیان تمایزات ارشمند و قابلیتهای محوری خود را از دست داده است. البته اخیرا بیمه معلم شعار خود را تغییر داده و آن را به بیمه معلم، گزینه برتر همه ایرانیان تغییر داده که شعار بهتری تلقی می شود. اما هنوز یک عنصر مهم در این شعار خالی است و آن اینکه چه ارزشی باعث این گزینش شده یا باید بشود 
بانک رفاه، نیز شعار خود را به بانک رفاه با خدمات متمایز تغییر داده است که اتفاقا این شعار هم جای بحث دارد. چرا که ادعای تمایز کافی نیست بلکه باید جنبه تمایز یا ویژگی متمایز مورد تاکید قرار گیرد نه کلیت تمایز. تمایز در چی تمایز از چه نظر شعار جدید بانک رفاه از این حیث همچنان یک شعار تبلیغاتی ناقص محسوب می شود.
متاسفانه حتی بانکهای تازه تاسیس نیز از شعارهای مناسبی استفاده نکرده اند. به عنوان نمونه شعار بانک تات را در نظر بگیرید: تجربه، اعتماد و توسعه
ظاهرا هدف اصلی از انتخاب این سه مفهوم جور کردن آنها با حروف کلمه تات است. یعنی طراحان شعار تبلیغاتی این بانک کوشیده اند که هر حرف کلمه تات را معادل یک مفهوم در نظر بگیرند. این کار در به خاطرسپاری این مفاهیم کمک کرده است ولی سوال اساسی این است که سه مفهوم بیان شده خود چقدر مناسب انتخاب شده اند. آیا ادعای تجربه برای بانکی که به تازگی تاسیس شده باورپذیر است. آن هم در شرایطی که بانکی وجود دارد که سابقه ای بیش از بانک مرکزی ایران دارد ادعای توسعه چطور اگر منظور از توسعه، توسعه سطح پوشش و تعداد شعب باشد در مقابل بانکهای دیگر مانند بانک صادرات، بانک تات هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اما مفهوم اعتماد چطور این مفهوم هم از آن جمله مفاهیمی است که در ردیف بایدهای یک بانک می گنجد. مگر می شود یک بانک قابل اعتماد نباشد. و اگر قابل اعتماد بود آیا این بانک، بانک متمایزی است 
اشاره شد که شعار تبلیغاتی صرفا یک ادعا است که باید اثبات شود ولی جای تاسف دارد که حتی این ادعا هم در موارد زیادی ادعایی بی ارزش یا حدااقل کم ارزش انتخاب و عنوان می شود.
امروز که جایگاه سازی و برندسازی بیش از گذشته اهیمت یافته است و شرکتها به جای رقابت قیمتی به دنبال رقابت برندی هستند باید به انتخاب شعارهای تبلیغاتی بیش از گذشته توجه کرد و سعی نمود بهترین ادعا را که بیانگر ارزش و قابلیتهای سازمانمان است را مطرح کنیم.
این مهم در شرکتهای موفق و بی المللی به خوبی مشهود است.

 

 

 

 

ios7 و کنفرانس WWDC 2013

 

شرکت اپل میخواهد محصول جدیدی را به عنوان iWatch منتشر کند

که این خبر خیلی جای بحث دارد که اصلا اپل قادر به ساخت چنین محصولی خواهد بود ؟

نمونه ای از طرح های اولیه iwatch در اینترنت منتشر شده که باید تا کنفرانس امسال صبر کرد و دید که اپل چه در استین خود دارد !

اپل 6

و اخباری منتشر شده که نشان می دهد شرکت اپل به دنبال ساخت و جمع آوری صفحه های ۱٫۵ اینچی بوده و احتمالات

نشان میدهند که اپل در حال ساخت و تست محصول خود است تا فرآیند تولید را آغاز کند .

شرکت مادر RiTdisplay که تخصص خاصی در تولید انبوه صفحه های LED دارد ، شرکت ایده آلی برای اپل است تا صفحه

های کوچک خود را سفارش دهد و اخباری که منتشر شده نشان میدهد شرکت اپل تمام اقدامات را انجام داده است .

اینطور که اخبار نشان میدهند ما باید تولید یک محصول فوق پیشرفته را از شرکت اپل شاهد باشیم .

به نظر متخصصان دیگر این کار خیلی سخت و یا نشدنی است آنان می گویند :

استفاده از صفحه های ۱٫۵ اینچی اولین کاری است که شرکت اپل باید انجام دهد در مراحل بعدی شرکت اپل باید

انعطاف پذیری و ظرافت و قابل حمل بودن آن به عنوان یک ساعت را تضمین کند.

و شایعه هایی منتشر شده که شرکت اپل در این ساعت پیشرفته از موادی استفاده کرده که ظرافت پلاستیک را به

همراه ویژگی های استحکامی فلز دارد !

و عمر باتری این دستگاه هم نکته و مرحله سختی است که اپل برای تولید این محصول به آن توجه داشته باشد در عکس

هایی که در ادامه مشاهده خواهید کرد می بینید که طرحی از این ساعت هست که به صورت منحنی است ، شرکت اپل

ادعا کرده می تواند باتری این محصول را به صورت منحنی بسازد و این کار به منظور تسهیل در استفاده بهینه از

فضایی است که تجهیزات ساعت اشغال می کنند!

تیم کوک و مدیریت شرکت اپل هم طی چند ماه گذشته در جلسات شرکت ساعت سازی نایک شرکت کرده اند و

تمام فعالیت های این شرکت را در ده سال گذشته مورد مطالعه قرار دادند.

و نکته آخر هم اگر اپل بتواند چنین دستگاهی را بسازد ، بازار ساعت دنیا را هم ازآن خود خواهد کرد!

http://up.appleapps.ir/uploads/13695474885.jpg

و میرویم سراغ IOS 7 که گویا شرکت اپل قصد معرفی آن را در کنفرانس امسال دارد.

http://up.appleapps.ir/uploads/13695440831.png

امسال برخلاف سال گذشته اطلاعات کمی درباره ios 7 منتشر شده و بیشتر شایعاتی بودند که حقیقت چندانی

نخواهند داشت و ما اینجا به احتمالات قوی اشاره خواهیم کرد :

  • بهبود مرورگر safari
  • ساخت برنامه ای برای آب و هوا شهر و کشور ها
  • قابلیت های flickr   و   vimeo

و گفته می شود اپل در ios 7 میخواهد طرحی به عنوان یک نواختی رنگ را داشته باشد!

اپل قصد دارد ios 7 را طوری طراحی کند که کار با آن در اتومبیل راحت تر شود چون طبق

اخبار منتشر شده اپل با شرکت های خودرو سازی زیادی مذاکره داشته تا بتوانند جای یک دستگاه

ios را هم برای استفاده کردن از GPS در خودرو فراهم کند!

و برجسته ترین خاصیت IOS 7 برجسته نبودن صفحه نمایش و آیکون ها است که می تواند

برای بعضی از کاربران ناراحت کننده باشد ولی همه صبر می کنیم تا ببینیم در ۲۰ خرداد چه

اتفاقاتی خواهد افتاد.

http://up.appleapps.ir/uploads/13695517101.png

اپل در ماموریت بعدی خود که مربوط OS X میشود بیشتر به بهبود نرم افزاری می  بپردازد !

و اپل شروع به پر کردن شکاف های نرم افزاری می کند .

طبق اخبار منتشر شده اپل سعی می کند OS X را با IOS 7 ادغام کند و ویژگی های

را به هم نزدیک تر کند و ما شاهد ادغام دسکتاپ با تلفن همراه باشیم!

http://up.appleapps.ir/uploads/13695517103.png

 

وبالاخره باید صبر کرد تا دید اپل در کنفرانس امسال چه خواهد کرد ! آیا باز هم همه را به تعجب وا میدارد؟

http://up.appleapps.ir/uploads/13695525951.jpg

بررسى اثر تبليغات برذهن مشترى

 

تبلیغات

به نقل از روزنامه ابرار اقتصادی: تبليغات و معرفى كالاها باعث شناخته شدن بيشتر محصولات شده و در ذهن مشترى ماندگار مى شوداما در اين بين تخفيفات نيز تاثيرات خود را دارند. تخفيفات باعث كاهش قيمت شده و ممكن است استقبال ازكالا بالا برود چون براى اكثرمشتريان قيمت كالا موضوع قابل توجهى است.حسن زينتى، مدير يك آژانس تبليغاتى در گفتگو با ام بى اى نيوز در اين رابطه گفت: تبليغات بحث گسترده اى دارد كه تاثيرات آن بيشتر است. تبليغات مانند معرفى كردن و شناساندن است و اگر تبليغات نباشد شناخت پايين مى آيد و كالا معرفى نمى شود.وى ادامه داد: تبليغات تاثيرات روانى در ذهن مردم ايجاد مى كند و در ذهن عموم ماندگار مى شود اما تخفيفات بحث مقطعى دارد و ممكن است كه فراموش شود. از ديگر معايبى كه تخفيفات دارد عدم اعتماد سازى در ذهن مشترى است چون ممكن است برخى مشتريان تصور كنند كه اين تخيفات وجود ندارد. در كشور ما اكثر فروشگاهها كه روى كالاهايشان تخفيف قائل مى شوند بعد از تخفيف تازه به قيمت واقعى مى رسند.

روابط‌عمومي،از اركان اطلاع‌رساني

 
اخبار روابط عمومی:جلسه توجيهي كارشناسان روابط‌عمومي ادارات كل راه و ترابري تابعه اداره‌كل راه و ترابري استان گلستان برگزار شد. به گزارش موج به نقل از روابط‌ عمومي اداره ‌كل راه و ترابري استان گلستان، در اين جلسه محمدتقي جوان شورابي مديركل راه و ترابري گلستان از روابط‌عمومي به عنوان يكي از اركان اصلي اطلاع رساني دستگاه‌هاي اجرايي يادكردو اظهارداشت: خبرسازي و اطلاع‌رساني نقش مهمي درپويايي دستگاه‌ها دارد و با مستندسازي فعاليت‌هاي سازمان‌ها به رشد و ارتقاي آنها كمك مي‌شود. وي از كارشناسان روابط‌عمومي شهرستان‌هاي اداره‌كل درخواست كرد كه تعامل بيشتر براي اطلاع‌رساني از فعاليت‌هاي ادارات تابعه داشته باشند و از اقدامات و رويدادهايي كه در حوزه كاري آنها اتفاق مي‌افتد، به سادگي نگذرند. شورابي ادامه داد:دراطلاع‌رساني فعاليت‌هاي مربوطه، با خبرنگاران به‌خصوص صداوسيما به عنوان‌رسانه‌ملي‌وپرمخاطب‌هماهنگي‌هاي لازم بايد انجام شود. حميدرضا خراساني مسئول روابط‌عمومي اداره‌كل راه و ترابري گلستان نيز كيفي‌سازي فعاليت‌ها رامقوله‌اي مهمتر از كمي‌سازي آنها بيان كرد و گفت: براي كيفيت بخشيدن به اقدامات انجام شده، لازم است كه مهارت‌هاي تخصصي اين فعاليت‌ها آموزش داده شود. وي افزود: روابط‌عمومي‌هاي شهرستان‌ها از توانمندي بالايي برخوردارند و روساي ادارات نيز تمايل به ارتقاي سطح كيفي اين فعاليت را دارند. وي اظهار داشت: روابط‌عمومي فعال و توانمند در ابعاد مختلف مي‌تواند در تصيم‌گيري مديران نقش بسزايي داشته باشند. خراساني در پايان از كارشناسان روابط‌عمومي‌هاي شهرستان‌ها درخواست كرد كه تعامل بيشتري را با روابط‌عمومي اداره‌كل داشته باشند و حساسيت خود را بر طرح‌ها و اقدامات حيطه كارهاي روابط‌عمومي در شهرستان‌ها افزايش دهند. در ادامه اين جلسه، مباحث مورد نياز در بخش خبرنويسي و فيلم‌ برداري و عكاسي به كارشناسان روابط‌عمومي‌هاي شهرستان‌ها آموزش داده شد. شايان ذكر است اداره‌كل راه و ترابري گلستان با دارا بودن هفت اداره شهرستاني بالغ بر پنج هزار كيلومتر از راه‌هاي استان را تحت پوشش دارد.

چرا گروه دیبا را انتخاب کنیم :

  • بهره گیری از تیم های متخصص
  • نگاه زیبا شناسانه و هنری به امر تبلیغات
  • توجه ویژه به رضایت مشتری در ارائه خدمات
  • بهره گیری از امکانات پیشرفته
  • تعهد در تحویل کار در موعد مقرر

ادامه...

چگونه پروژه درخواست کنیم ؟

شما میتوانید پس از ایجاد حساب کاربری در سایت دیبا ، به (بخش کاربران) رفته و در قسمت (درخواست پروژه جدید) فرم مربوطه را پر نمایید و در طول مدت 24 ساعت آینده با شما تماس گرفته میشود و در صورت نیاز با شما قرارداد منعقد می گردد.

 

ایجاد حساب کاربری