ورود به حساب کاربری خود

نام كاربري *
رمز عبور *
من را به خاطر داشته باش

ساخت يك حساب كاربري

پر کردن فیلدهایی که با ستاره (*) نشانه گذاری شده مورد نیاز است.
نام *
نام كاربري *
رمز عبور *
تكرار رمز عبور *
ايميل *
تكرار ايميل *
كپچا *

دغدغه:دو دست، یک جا!

 دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

 
در رفت و آمدهای روزانه شهری، با پدیده ای جالب برخوردم. المان تصویری دو آگهی، درست یکی پس از دیگری (دو بیلبورد پشت سرهم)، شبیه هم درآمده اند.
در این متن هرگز ذهنتان را به سمت کپی بودن دیزاین نبرده و اساسا دلیلی برای از روی هم طراحی شدن آگهی ها نمی بینم و توصیه نمی کنم کارها را از این زاویه ببینید. بسیار اتفاق افتاده، دیزاین دو آگهی شبیه هم باشند. بدون اینکه دیزاینرها با نیت قبلی، این کار را انجام داده باشند.

مسئله اصلی در این نوشته، بر پایه دو موضوع مهم است:
اول: برنامه ریزی رسانه و دوم: کاراکتر برند

دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

موضوع از این قرار است که کارت های هدیه بانک اقتصاد نوین، در حال تبلیغ شدن هستند.
با توجه به اطلاعات موجود در بنر تبلیغاتی این آگهی (موجود در سایت بانک)، از این موارد صحبت به میان آمده است:
1- صدور آنی کارت هدیه در طرح های متنوع و مبالغ دلخواه در کلیه شعب
2- خرید آنلاین از طریق سایت 

دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

در بخش تصویری آگهی، سینی بر دستی سمبلیک قرار گرفته که روی آن کارت ها و تنوع آن نمایش داده می شوند.


از طرف دیگر شرکت دومینو، بستنی جدیدی را روانه بازار کرده که نامش دومینیتا است. 
دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

در تصویر آگهیِ مرتبط با معرفی این محصول نیز سینی بر دستی سمبلیک قرار گرفته که روی آن بستنی مذکور نشان داده می شود.


اما برمی گردم به مسائلم با این دو آگهی:
اول: برنامه ریزی رسانه
قطعا این دو آگهی در یک زمان واحد اکران نشده اند و به نظر می رسد، در زمان اکران آگهی دوم (مهم نیست کدام دوم اکران شده است) بهتر بود تابلوهای مجاور و به طور کل، فضاهای اطراف تبلیغ مورد نظر (تبلیغ دوم)، بررسی می شد. 
هر یک از این دو محصول، می خواهد پیام خودش را ارسال کند و قطعا می خواهد دیده شود. همجواری دو آگهی با المان تصویری شبیه به هم، می تواند به عدم استقلال دو آگهی کمک کند. شاید بهتر بود محلی دیگر برای آگهی دوم در نظر گرفته می شد. البته این را هم می دانم و دیده ام که آگهی دوم در مسیرهای دیگری نیز نمایش داده شده و این (تابلو) یکی از چند تابلوی تخت اختیارش است. به هر حال، بهتر بود برای این یک مورد تامل بیشتری می شد.


در جستجوهای اینترنتی، وقتی سراغ تابلوهای مجاور هم را گرفتم، دیدم که یا باهم هیچ ارتباطی ندارند و یا اگر ربطی بینشان وجود دارد (حتی فقط از لحاظ المان های بصری)، این موارد با دلیل و به عمد اتفاق اقتاده است.
در صورتی که در نمونه پیش آمده داخلی (کارت هدیه و بستنی)، هرگز عمدی وجود ندارد.


به این چند مثال توجه کنید:

دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به یک برند هستند:
رستوران McDonald’s، فاصله اش را از تابلوها نشان می دهد و می خواهد بگوید به او نزدیک می شویم.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به یک برند هستند:
McDonald’s، آب میوه ی ترکیبی اش را تبلیغ می کند.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به یک برند هستند:
Mars، توسط فردی در تابلویی دیگر کشیده می شود.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به یک برند هستند:
Vodafone، در چند تابلوی متوالی پیامش را بیان می کند.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به دو برند هستند:
BMW و Audi در چهار مرحله با یکدیگر گفتگو می کنند و از دو رسانه برای این کار کمک می گیرند.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به دو برند هستند:
Coca cola مقام اولش را با طبقه بالا بودنش، بیان می کند و Pepsi هرجا قرار داشتن را در جواب ابراز می کند.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

تابلوها متعلق به سه برند هستند:
یک برند عینک و یک برند لوازم آرایشی، با Coca cola ارتباط برقرار می کنند.


دغدغه: دو سینی، دو دست، یک جا!!!

و در نمونه ای جالب توجه:
شرکت فیلم سازی با نام aMC، به عمد، آگهی ای شبیه به آگهی یک برند لباس به نام WEATHERPROOF می سازد و المان های کلیدی (دیوار چین، شعار و فرد داخل آگهی و لباس) آگهی را با قصد قبلی شبیه می کند.
البته این دو آگهی فقط یک روز در مجاورت هم قرار داشتند و زمان اکران این دو، یک روز با هم همپوشانی داشت.


با توضیحات فوق و مثال هایی که زدم، دیدید که این نمونه ایرانی، هیچ ربطی به هیچ کدام از موارد فوق ندارد. 
پس چرا بایستی کنار هم قرار گیرند؟ چه کسی بایستی مراحل اجرا را کنترل کند؟
سفارش دهنده؟ مدیران آژانس تبلیغاتی؟ مدیر پروژه؟ گروه خلاق و ایده پرداز؟ طراحان گرافیک؟ برنامه ریز رسانه؟ خریدار رسانه؟ مجری؟ رسانه دار؟ قانونگذار رسانه؟ یا مخاطب!!!

بسیار شنیده ام که برخی همکاران محترم، این موضوع را یادآور می شوند که: من که آگهی ها (اغلب تلویزیونی) را نمی بینم. اصلا وقتش را ندارم. آگهی ها چیزی برای دیدن ندارند و... 
آیا بهتر نیست بیشتر به رسانه توجه کنیم؟ حلقه ای از ارتباطات که پیام را حمل می کند؟ حلقه ای که با انتخاب اشتباه، می تواند تمامی زحمات یک گروه را پایمال کند؟ 
ممکن است در این لحظه با خود بگویید: خیلی سخت می گیری؟ اتفاقی نیافتاده! 
قبول. اما اگر بحث اندازه گیری میزان اثربخشی و کیفیت و میزان محتوای دریافتی مخاطب از آگهی مطرح شد، آیا می توان بازهم از کنار برنامه رسانه به این راحتی ها گذشت؟ 



بگذریم؛
و اما مسئله دومِ من
دوم: کاراکتر برند

در دستورکارهای خلاق (Creative Brief) که قاعدتا برای آتلیه و بخش ایده پردازی تنظیم می شود، المانی کلیدی وجود دارد با عنوان: کاراکتر برند (Brand Personality) که بایستی با کلماتی دقیق و کوتاه، شخصیت برندی را که می خواهد پیامش را صادر کند، توصیف کرد. 
از این رو صفاتی همچون: باوقار، باپرستیژ، ماجراجو، پرشور و پرهیاهو، بامزه، اغواگر و ... دیده شده و درآگهی ها برندها با امثال چنین کاراکترهایی به تناسب موضوع و پیام با مخاطبشان صحبت می کنند و توسط او دیده می شوند.
سوال اساسی اینجاست که کاراکتر بانک و بستنی چقدر شبیهند؟ و آیا می توان از یک جور المان بصری سمبلیک برای هر دو استفاده نمود؟ آیا راه حل های بصری و یا حتی کلامی یکسان، به صرف زیبا و جذاب بودنشان و اینکه می توانند چشم را بدزدند، در هر نوع آگهی و برای هر دسته ی محصولی و به بیان دقیق تر برای هر برندی کاربرد دارند؟
به فرض مثبت بودن جواب (که من در آن تردید دارم)، آیا بهتر نیست پس از اکران عمومی یک سمبل شناخته شده، در تولید آگهی هایی با راه حل های بصری مشابه، از بکار گیری آن علائم و شناخته شده ها پرهیز شود؟
 

قوطی های جدا شدنی کوکاکولا

قوطی‌های جدا شدنی کوکاکولا

در روزگاری که بدگمانی در میان مردم رو به افزایش است، کوکاکولا یک بار دیگر راهی برای دور هم جمع کردن آن‌ها پیدا کرده است. 
با اعتقاد به این موضوع که به اشتراک‌گذاری شادی مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند، برند در همکاری با آژانس Ogilvy سنگاپور و پاریس، یک قوطی نوشابه برای دو نفر طراحی کرده است. تیم طراحان فرانسوی متشکل از مارتین اولیویر و اولیویر برچون، این بطری‌ها را دیزاین کرده و در تعداد محدود به عنوان بخشی از مرحله آزمایشی "کامیون شادی"، پیام را به گوش همه جهانیان می‌رسانند. هدف از راه‌اندازی این کمپین یادآوری این نکته است که همین چیزهای کوچک در زندگی است که آن را شیرین می‌کند.

 

طراحی سایت کریمی

# سکه کریمی با مديريت شهريار كريمي و با داشتن مجوز رسمی از اتحادیه طلا و سکه و صراف تهران کد 319 در مجتمع تجاری بوستان در حال خدمتگذاری به شما عزیزان است . سعي ما بر اين اين است كه با ارايه بهترين قيمتها و مشاوره تخصصي در امور سكه و طلا و تسهيل و تسريع در امور خريد و فروش سكه و اريه سكه هاي بانكي تضمين شده با هولوگرام شايسته اعتماد شما باشیم.

طراحی سایت فوق به آدرس www.sekehkarimi.com توسط گروه دیبا انجام و پایان یافت.

تبلیغات اینترنتی چیست؟


اینترنت رسانه ای با توان بسیار گسترده و بالاست ، اما شرکتهای نسبتا کمی توانسته اند از آن به شکل موفقیت آمیز بهره برداری کرده و در جهت مقاصد تبلیغ خود به کار گیرند. 

جذابیت اینترنت در وهله اول به دلیل آن است که از طریق آن به شکل مستقیم و یک به یک میتوان به تک تک مصرف کنندگان ارتباط برقرار کرد. 
در تئوری، سازمانها و مصرف کنندگان میتوانند با استفاده از این دستاورد، کالا خریداری کنند، به تبادل اطلاعات بپردازند و به پژوهشهای ارزشمند دسترسی یابند؛ اما در عمل، اینترنت تا زمان حال رسانه ای است که بسیاری از توانمندیهای آن کما کان بلا استفاده مانده است. 
یکی از بزرگترین چالشهای بازاریابی در اینترنت تلاش برای جلب و جذب مخاطبان است. این امر باعث به وجود آمدن یک صنعت تبلیغاتی کاملا جدید بر روی شبکه وب شده است.

تبلیغات اینترنتی چیست؟
● اهداف تبلیغات اینترنتی :
▪ انتشار اطلاعات: وب، محل مناسبی برای ارایه اطلاعات دقیق در مورد کالاها یا خدمات یک شرکت است . 
▪ ایجاد آکاهی: تبلیغات در اینترنت می تواند برای افزایش آگاهی از یک سازمان به طور کلی و کالاها و خدمات خاص آن سازمان مفید باشد. 
▪ به دست آوردن اطلاعات تحقیقی: بازاریابان از شبکه اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات و مشخصات مخاطبان خود استفاده میکنند. مثلا یک شرکت هواپیمایی از اینترنت برای مصاحبه با مسافران همیشگی خود جهت تعیین اولویتها، سلیقه خرید و سایر اطلاعات مربوط به آن استفاده میکند. 
▪ ایجاد وجهه یا تصویر ذهنی: سایت ممکن است برای نشان دادن و ایجاد وجه هایی که سازمان یا شرکت آرزوی داشتن آن را دارند، طراحی شده باشد. 
▪ تحریک به خرید آزمایشی: برخی سایتهای اینترنت برای تحریک خرید آزمایشی محصولاتشان از کوپنهای الکترونیکی استفاده میکنند. 
● مزایا تبلیغات در اینترنت 
▪ بازار هدف: یکی از مزایای اصلی شبکه اینترنت توانایی هدف قرار دادن گروههای بسیار مشخصی از افراد با حداقل اتلاف پوششی شبکه است. 
▪ طراحی پیام: در نتیجه هدف قرار دادن دقیق و معین مخاطبان، پیامها را میتوان برای جذب نیازها و خواسته های مشخص مخاطبان مورد نظر، طراحی کرد. 
▪ قابلیت تعاملی: ماهیت تعاملی شبکه اینترنت، باعث درگیری بیشتر مشتری میشود. 
▪ دسترسی به اطلاعات: وقتی کاربران رایانه از یک سایت شبکه دیدن میکنند، میتوانند اطلاعات فراوانی نسبت به مشخصات محصول، اطلاعات خرید و غیره به دست آورند. همچنین میتوان اطلاعات جدید را فورا در اختیار مخاطبان قرار داد. 
▪ قابلیت فروش: چون شبکه یک رسانه پاسخی مستقیم است، قابلیت انجام فروش در آن بسیار بالاست. 
▪ خلاقیت: طراحی مناسب یک سایت میتواند باعث جلب توجه مخاطبان و ایجاد علاقه نسبت به شرکت و محصولات آن شود. 
▪ توان بالقوه بازار: با افزایش نفوذ رایانه های شخصی به خانوارها و افزایش آگاهی و علاقه نسبت به شرکت اینترنت، توان بالقوه بازار نیز افزایش خواهد یافت. 
درجهان امروز و تجارت نوین، وب سایت نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد. درعصراطلاعات مخاطبین و رقیبان شما فقط یک کلیک با شما فاصله دارند. هم اکنون در دنیا صدها میلیون نفر از اینترنت استفاده مینمایند. زمینه فعالیت شما هر چه میخواهد باشد، مسلما شما نمیتوانید به سادگی از این جمعیت صرفه نظر کنید. 
به طور کلی، وب مکانی جهت حضورشما و تجارت شماست که ارزان وسریع می باشد، کاتالوگ یا اطلاعات شما همیشه در دسترس است، 
شما می توانید ۲۴ ساعت در شبانه روز خدماتتان را ارائه دهید، ازترافیک وشلوغی شهرها به دورهستید، شما درمقابل بازار و تقاضای جهانی قرار دارید، ازبرخورد مستقیم بامشتری عصبانی خبری نیست، به راحتی و با سرعت می توانید پیامهایتان را انتقال دهید، شما می توانید هزینه های زیادی ازجمله پذیرش سفارشات، چاپ، نامه نگاری، پرسنل و ... را کاهش دهید. 
معماری اطلاعات، پایه واساس طراحی وساخت وب سایت می باشد. معماری اطلاعات ساختارکلی سایت است و در حکم نقشه اصلی آن می باشد. کلیه اجزاء از جمله صفحات و ارتباطاتشان، مطالب ومحتویات صفحات، فرمها، راهبری سایت، اینترفیس، گرافیک، تبادلات، کارکردها و... همگی برطبق آن ساخته میشوند.

چرا گروه دیبا را انتخاب کنیم :

  • بهره گیری از تیم های متخصص
  • نگاه زیبا شناسانه و هنری به امر تبلیغات
  • توجه ویژه به رضایت مشتری در ارائه خدمات
  • بهره گیری از امکانات پیشرفته
  • تعهد در تحویل کار در موعد مقرر

ادامه...

چگونه پروژه درخواست کنیم ؟

شما میتوانید پس از ایجاد حساب کاربری در سایت دیبا ، به (بخش کاربران) رفته و در قسمت (درخواست پروژه جدید) فرم مربوطه را پر نمایید و در طول مدت 24 ساعت آینده با شما تماس گرفته میشود و در صورت نیاز با شما قرارداد منعقد می گردد.

 

ایجاد حساب کاربری